
Payment solutions for your business
Debit and credit cards have become a fixture in our wallets, and many of us use our phones to pay. Modern forms of cashless payments are proving more convenient than banknotes and coins, which can cause quite a few problems at the checkout.
We offer payment terminals and cash registers from the best suppliers of such services in Poland.

Do you want to get your money back when purchasing a cash register?
Ask me how to handle it ;)
Is this important?
Liczba kart płatniczych wykorzystywanych w Polsce przekroczyła 40 milionów. To oznacza, że na statystycznego Polaka przypada już więcej niż jedna karta. Wprawdzie klienci nadal najczęściej płacą banknotami i monetami, ale niektórzy z nas nie mają ich nigdy przy sobie.
Konsumenci cenią karty płatnicze i płatności mobilne za wygodę, którą nie zawsze zapewnia gotówka. Jakich sytuacji uniknie klient (a wraz z nim – sklep), rezygnując z płatności gotówkowych?
Sytuacja 1 - Może być bez grosika?
Od kiedy do polskich sklepów wkroczyła psychologia, coraz trudniej uświadczyć cen w „równych złotych”. Coś, co mogłoby kosztować 5 zł, zwykle kosztuje 4 złote i 99 groszy. Zdaniem naukowców, ta groszowa różnica sprawia, że dany towar wydaje nam się wyraźnie tańszy, bo w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na pierwsze cyfry w cenie.
Taka polityka cenowa ma jednak swoje konsekwencje, kiedy w grę wchodzi płatność gotówkowa. Gdy większość cen ma „groszową” końcówkę, kasjer przyjmujący zapłatę w banknotach, a nawet bilonie musi każdorazowo wydać resztę w groszach. Prędzej czy później drobnych monet zaczyna brakować, a klientom wydaje się, że kasjer nawet nie próbuje ich pozyskać, traktując „brak grosika” jako niepisaną normę. Taki stale brakujący grosz bywa znacznie bardziej irytujący niż wskazywałaby na to jego wartość. Ten problem znika w przypadku płatności bezgotówkowej.
Sytuacja 2 - Można drobniej?
W polskich sklepach i punktach usługowych przybywa terminali do transakcji bezgotówkowych. Na koniec I kwartału br. było ich już ponad 800 tysięcy(2). Napis „płatność tylko gotówką” bywa zatem zaskakujący dla klientów, którzy nie zawsze noszą przy sobie banknoty czy bilon, a u których liczba kart płatniczych w portfelu przewyższa liczbę banknotów. Nie mając przy sobie pieniędzy, mogą wyjść i już nie wrócić lub, w wariancie optymistycznym, udać się do najbliższego bankomatu.
Z bankomatu wrócą zwykle z wysokimi nominałami. Bywa to kłopotliwe zwłaszcza wtedy, gdy planują drobne zakupy za niewielką kwotę. Kasjer, który od kilku klientów z kolei otrzyma banknot o nominale 100 lub 200 zł, w końcu zakomunikuje, że nie jest w stanie wydać reszty. Taka sytuacja nie jest przyjemna ani dla niego, ani dla klientów. Najbardziej zdeterminowani spróbują rozmienić pieniądze gdzie indziej, ale nie wszyscy wrócą – zwłaszcza jeśli w okolicy mogą skorzystać z transakcji bezgotówkowych.
Sytuacja 3 - Rozmieni mi Pan?
Wspomniane już banknoty o dużych nominałach wzbudzają skrajne emocje. Mogą powodować dyskomfort, gdy powodują opisane już wcześniej problemy z finalizacją zakupów.
Dlatego posiadacze dużych nominałów, którzy preferują banknoty o mniejszej wartości, często próbują rozmienić pieniądze w sklepie. Nierzadko spotykają się z odmową, bo sprzedawca woli uniknąć kłopotów, które czekają go, gdy tylko w kasie zabraknie bilonu lub banknotów o niższych nominałach. Wytrwalsi próbują jeszcze kupić najtańszą rzecz w sklepie, płacąc za nią banknotem o nominale 100 lub 200 złotych, ale dokończenie transakcji w takiej sytuacji zależy tylko od dobrej woli kasjera. Jak widać płatność bezgotówkowa ma duże zalety.
Sytuacja 4 - Dałem 50 złotych
Gdy w sklepie ustawia się kolejka osób z pełnymi koszykami, brakuje czasu na spokojne sfinalizowanie zakupów. Kasjer ma motywację, by jak najszybciej obsłużyć klienta, a ten, nie chcąc blokować kolejnych osób w kolejce, stara się szybko spakować zakupy i za nie zapłacić.
Pośpiech jest złym doradcą, dlatego podczas płatności gotówką niejednokrotnie zdarzają się pomyłki. Klient może źle odliczyć kwotę, a kasjer wydać za mało lub za dużo. Kiedy jedna ze stron odkryje pomyłkę, a druga strona jest przekonana, że nie popełniła błędu, może to prowadzić do napięć i znacznie wydłużyć czas oczekiwania. Ostatecznie nikt nie chce otrzymać reszty z 20 złotych, gdy zapłacił banknotem o nominale 50 zł. Transakcje bezgotówkowe także w tym wypadku pozwalają uniknąć niedogodności w postaci błędów zmęczonego kasjera lub roztargnionego klienta.
Sytuacja 5 - Groszowa sprawa
Portfel wypełniony po brzegi monetami może osiągnąć wagę zupełnie nieadekwatną do ich wartości. Dlatego prędzej czy później jego posiadacz postanowi pozbyć się balastu – zwykle ku zadowoleniu kasjera (drobnych nigdy za wiele), ale ze szkodą dla osób czekających w kolejce.
W zależności od biegłości klienta w dodawaniu, cała operacja może przebiegać względnie sprawnie lub przedłużać się w nieskończoność, z każdą chwilą powiększając frustrację pozostałych klientów. Rozwiązanie? Transakcje bezgotówkowe – karta oraz telefon zawsze ważą tyle samo i nie generują dodatkowej objętości, której nagle trzeba się pozbyć.
Bez gotówki, bez problemu
Jeszcze do niedawna opisane sytuacje zdarzały się w naszych sklepach nagminnie. Obecnie, dzięki coraz bardziej popularnym płatnościom bezgotówkowym, mamy z nimi do czynienia coraz rzadziej. Transakcje gotówkowe przechodzą do lamusa, a bezgotówkowe stają się standardem i to z korzyścią zarówno dla klientów, jak i samych sprzedawców.
Evolution Group poleca terminale płatnicze i kasy fiskalne od najlepszych dostawców takich usług w Polsce z rekompensatą części wartości kasy fiskalnej. Obsługa, doradztwo i wsparcie są na terenie całej Polski.

In order to accept payment cards, a payment terminal is a necessary tool. Currently, in Poland, the foundation "Cashless Poland" runs a program to support cashless transactions. Participation in the Cashless Poland Program is free of charge. The entrepreneur does not bear any costs until the turnover on the terminal reaches PLN 42,000 over a period of 5 months. If the turnover exceeds this amount, the entrepreneur will be charged fees in accordance with the agreement with the settlement agent. The entrepreneur can receive a maximum of 1 payment terminal.
Please remember that the costs of using the first terminal on a given NIP number are covered for up to the first 5 months (or exceeding PLN 42,000.00 of trade turnover on that terminal) by the Cashless Poland Foundation – so it is worth taking advantage of the free months.
The Move 5000 terminal is a mobile/portable terminal – a very convenient solution, connectivity via
GPRS
SIM card
Wi-Fi
Bluetooth.